Monday, January 3, 2011

Service Complaint

I will never learn . . . .most of our other train trips had been almost flawless, needled only by the picayune objectionabilities that inevitably occur in any travel . . . and free of the indignities and humiliations of modern Air travel, but this trip was awful. So now begins the long painful process (I fear) of getting justice . . . I mean, I appreciate the rock-&-a-hardspot position of the conductors, but still . . . . I want my pound of flesh . . . .

 

Stížnost služby

Prosím, přesměrovat náš dotaz na správnou stranu - to je matoucí,na mezinárodních cestách.
Chtěli jsme rezervy soukromý prostor pro 2. To byly vyprodané,takže jsme se usadili na prostor pro 4 (2 jsme rezervovali lůžka). Vizpřiložené fotografie našeho lístku (AMS - PRG, 27/12/2010).
Nicméně když jsme nastoupili do vlaku v Amsterdamu, nemohli jsme najít naše auto # 173.
Ve skutečnosti tam byly 3 skupiny z nás v této situaci: rodina 6Mexičanů, 4 Korejci a dva z nás.
Vlak neměl 
auto # 173!
Reakce vodičů 
v rozmezí od zneužívající lhostejnosti k zmatenipodrážděně.
Po nějakou dobu, to bylo nakonec dohodnuto, že bychom všichni měli mít lehátka do Berlína, pak přejít na jiné lehátka z Berlína doPRG.
Jsme se usadili na prostoru pro 4, protože věděl, že jsme se mohlisdílet tento prostor, ale vzali jsme bolesti nejsou rezervovat lehátka - to je nevyhovující a nepohodlné nahradit.
V Berlíně, na 5am, museli jsme se sami sebe vyburcovat ze spánku,a přesídlit do jiného oddělení pro 6.

Nechápeme, jak to je, že jsme byly prodány vstupenky na spaníauto, které neexistuje.
vodiče může 
dobře dělali všechno, co lze očekávat v takové situaci,ale výsledky nejsou uspokojivé pro nás, vůbec.
My otázka, zda můžeme věřit železniční systém již správně čestvstupenky. Pokud se nám to opět cestovat vlakem, rádi bychomvěděli, jak je k řešení takových událostí v té době, na koho mluvíme?
Rádi bychom náhrada za služby, které není považováno. vodiče se snažil zastrašit nás do přijetí sedadel spíše než prostor vůz, který jenna základě našich počet - téměř plné auto - jsme byli schopni se bránit.

 

 

Service complaint.

Please redirect our inquiry to the proper party – it is confusing on international trips.

We wanted to reserve a private compartment for 2. Those were sold out, so we settled for a compartment for 4 (we booked 2 berths). Please see the attached scan of our ticket (AMS – PRG, 27/12/2010).

However when we boarded the train in Amsterdam, we could not locate our car #173.

In fact there were 3 groups of us in this situation: a family of 6 mexicans, 4 koreans, and the two of us.

The Train had no car #173!

The reactions of the conductors ranged from abusive indifference to perplexed exasperation.

After quite some time, it was finally arranged that we should all have couchettes to Berlin, then switch to other couchettes from Berlin to PRG.

We had settled on the compartment for 4, knowing that we might have to share that space, but we took pains to not book couchettes – this is an unsatisfactory and uncomfortable substitute.

In Berlin, at 5am, we had to roust ourselves out of sleep, and resettle in another compartment for 6.

 

We do not understand how it is that we were sold tickets on a sleeper car that did not exist.

The conductors may well have done all that could be expected in such a situation, but the results are not satisfactory to us, at all.

We question whether we can trust the train system anymore to properly honor tickets. If we do travel by train again, we would like to know how to address such contingencies at the time, to whom do we speak?

We would like a refund for service not rendered. The conductors tried to browbeat us into accepting seats rather than compartment berths, which only by virtue of our number – almost a full car – were we able to resist.

 

No comments:

Post a Comment